slideshow 1

Szakirányú továbbképzésben

SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAKOK

Agrár-és vidékfejlesztési szakmérnök
Bor- és gasztroturizmus menedzser

Család és gyermekvédő pedagógus
Csecsemő-és kisgyermeknevelés gyakorlatvezető pedagógusa

Diplomás gazdaságvédelmi szakreferens
Egészségfejlesztő mentálhigiéné
Energetikai szakmérnök
Fejlesztőpedagógus
Gazdaságvédelmi szakközgazdász
Gépírásoktató
Gyorsírásoktató
Gumiipari technológiai

Iskolai szociális munka
Inkluzív nevelés pedagógusa

Innovációs menedzser
Iskolai sportkör tartására képzett szakember
Környezet- és vízgazdálkodási szakmérnök
Mérnök-közgazdász (főiskolai)
Minőségirányítási szakmérnök
Munkavédelmi
Munkavédelmi szakmérnök
Pedagógus szakvizsga

Roma társadalomismereti szakterületen pedagógus szakvizsgára felkészítő
Sportanimátor
Személyi edző
Település- és területfejlesztési menedzsment

Tűzvédelmi szakember
Tűzvédelmi szakmérnök
 

Agrár-és vidékfejlesztési szakmérnök 
A végzett mérnökök rendelkeznek azokkal a mezőgazdasági, projekt menedzsment, szaktanácsadási és humán-menedzsment ismeretekkel, amelyek szükségesek egy mezőgazdasági vállalkozás, vidéki gazdaság részére a pályázattal elnyerhető forrásokra történő projekt kidolgozására és menedzselésére.

Bor- és gasztroturizmus menedzser

A „Bor-és gasztroturizmus menedzser” képzés olyan rövid idejű (1 éves) speciális tudást és végzettséget nyújtó turisztikai irányú továbbképzés, mely a „borban” és a lokális „gasztroértékekben” rejlő turisztikai potenciál kiaknázásához szükséges ismereteket, „best practiceket” közvetíti a turisztikai szektorban dolgozó, vagy oda belépni szándékozó szakemberek felé. A Bor-és gasztroturizmus szakirányú továbbképzés célcsoportját azok alkotják, akik jelenleg is a turizmus vendéglátás területén dolgoznak, oktatnak, és szeretnék ismereteiket bővíteni, illetve azok, akik szeretnének a turisztikai témakörhöz kapcsolódó újszerű és aktuális ismereteket szerezni. A kurzusban résztvevők tudományterületi besorolástól független oklevéllel jelentkezhetnek a képzésbe, így a turisztikai szakembereken túl minden olyan érdeklődőt várunk, akik érdeklődnek a „bor-és gasztroturizmus” specializáció iránt.

Család és gyermekvédő pedagógus

A család-és gyermekvédő pedagógusok képesek az oktatási és nevelési intézményekben gyermekvédelmi feladatok ellátására, valamint rendszerszemléletükből adódóan a gyermek – család - diákot egységben kezelni. Alkalmasak a kompetencia körükbe tartozó intervenciókra. Készek a család- és gyermekvédelmi munkát segítő szak – és szakmai szolgáltatást biztosító intézményekkel együttműködni. Működési területükön a jogi és etikai normákat betartják és betartatják.

Csecsemő-és kisgyermeknevelés gyakorlatvezető pedagógusa

A csecsemő-és kisgyermeknevelés gyakorlatvezető pedagógusa olyan szakember, aki a szakirányú továbbképzés 2 féléve alatt olyan elméleti, gyakorlati és módszertani ismeretekre tesz szert, melynek birtokában képes a csecsemő- és kisgyermeknevelő jelöltekkel való munka szakszerű előkészítésére, irányítására, komplex, reális és segítő értékelésére. Továbbá képes a bölcsődei nevelési gyakorlatok vezetésére, a szakmai támogatás módszereinek adaptív alkalmazására, segítve ezáltal az általuk mentorált hallgatók pályafejlődését. A szakképesítés bölcsődék, nevelési tanácsadók, gyermekvédelmi intézmények, gyermekjóléti szolgálatok munkájában hasznosítható.

Diplomás gazdaságvédelmi szakreferens
A képzettség birtokában a gazdaságvédelmi szakreferens szakirányú továbbképzésben oklevelet szerzett személy alkalmas pénzügyi-adózási ellenőrzést folytató csoportokban végzendő szakfeladatok ellátására, e csoportok irányítására, pénzügyi és adózási ellenőrzési tervek és programok készítésére, a bűncselekmények bizonyítási eljárásainak lefolytatására, a bírósági eljárásban történő hatékony részvételre.

Egészségfejlesztő mentálhigiéné
Az oklevél megszerzése után a hallgatók jó eséllyel indulnak a munkaerőpiacon, elsősorban az óvodákban, általános iskolákban, a velük - társintézményként - együttműködő gyakorlati munkát végző terepen, valamint az egészségügy területén. A képzés célja: olyan szakemberek képzése, akik elméleti, módszertani és gyakorlati tudásuk birtokában készek és képesek promóciós és prevenciós munka folytatására a mentálhigiéné és egészségfejlesztés területén.

Energetikai szakmérnök
A képzés célja: olyan felsőfokú energetikai szakemberek képzése, akik a felsőfokú természettudományi, agrár és műszaki graduális képzésben megszerzett mérnöki ismereteik birtokában a szakmérnökképzés elméleti és gyakorlati anyagának elsajátításával képesek az energiatermelő, energiaellátó, valamint energiaszállító és tároló tevékenységet folytató vállalatoknál, felügyelőségnél, szakhatóságoknál, önkormányzatoknál és non-profit szervezeteknél energiatermeléssel és energiaellátással összefüggő integrált feladatok megoldására. Továbbá rendelkeznek azokkal a speciális mérnöki, projektmenedzsmenti ismeretekkel, amelyek szükségesek az energiatermelés, energiaellátás, energiaszállítás és energiatárolás szakterületein a gyakorlati feladatainak elvégzéséhez.

Gazdaságvédelmi szakközgazdász
A képzettség birtokában a gazdaságvédelmi szakközgazdász szakirányú továbbképzésben oklevelet szerzett személy alkalmas pénzügyi-adózási ellenőrzést folytató csoportokban végzendő szakfeladatok ellátására, e csoportok irányítására, pénzügyi és adózási ellenőrzési tervek és programok készítésére, a bűncselekmények bizonyítási eljárásainak lefolytatására, a bírósági eljárásban történő hatékony részvételre.

Gépírásoktató:

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik a gépírásoktatói szakképzettség, szakmódszertan birtokában képesek a különböző korosztályú tanulók számára szakszerűen oktatni a szabályos tízujjas gépírást, mint az elektronikus írásbeli kommunikáció alapját.

 A gépírásoktatók ismerik:

  • a számítógépes munkavégzés körülményeit (helyes test- és kéztartás, ergonómiai munkakörnyezet és munkakörülmények kialakítása, készségszintű ismerete)
  • a szabályos tízujjas vakírás alapjait (gépírás)
  • a gépírás készségszintű használatát
  • gépírás-elméleti ismereteket
  • a gépírás tanítás-módszertani ismereteit
  • gépírási oktatóprogramok ismereteit
  • szövegszerkesztési ismereteket
  • a levélkészítés alapjait.

Gyorsírásoktató:

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik a gyorsírásoktatói szakképzettség birtokában képesek az ügyviteli ágazati szakmai és az ügyviteli szakmacsoporthoz tartozó szakképzésben részt vevő tanulók számára szakszerűen oktatni a gyorsírást és az ügyviteli ismeretkörhöz kapcsolódó tantárgyakat, elsajátítva a szabályos tízujjas gépírást is, mint a dokumentumkészítés és a sztenogramok gépi áttételének alapját.              

A gyorsírásoktatók ismerik:

  • a gyorsírás alap-, közép- és felsőfokát, az irodai gyorsírást és a beszédírás alapjait
  • a gyorsírás történetét, elméletét
  • a gyorsírás tanításának módszertanát
  • a gyorsírást felhasználva megismerik a jegyzőkönyvvezetés elméletét és gyakorlatát
  • az ügyvitel, titkári és ügyfélszolgálati ismeretek elméletét és gyakorlatát
  • az ügyviteli szakképzés rendszerét
  • a számítógépes munkavégzés körülményeit
  • a szabályos tízujjas vakírás (gépírás) és a szövegszerkesztés alapjait 

Gumiipari technológiai 
A gumiipari technológiai szakmérnökök képesek a termelő vállalatoknál a gumi- és abroncsgyártással összefüggő feladatok megoldására, valamint rendelkeznek azokkal a műszaki, gumiipari technológiai ismeretekkel, amelyek szükségesek egy vállalati technológiai rendszer kiépítéséhez, működtetéséhez és fejlesztéséhez.

Iskolai szociális munka

A végzettek alkalmasak az iskolában felmerülő szociális problémák megoldásához szükséges valamennyi lehetséges erőforrás mozgósításával olyan tevékenységek ellátására, amelyek segítenek javítani, illetve helyreállítani az iskola társadalmának (tanulók, tanárok, egyéb személyzet) és a helyi közösség élet- és működőképességét, valamint hozzájárulnak az ehhez szükséges komplex feltételek megvalósításához, így közvetve a tanulók szocializációs, illetve tanulmányi sikereihez. Főbb ismeretkörök: az iskolai szociális munka jogi háttere, az iskolai szociális munka pedagógiai, pszichológiai és módszertani vonatkozásai.

 

Környezet- és vízgazdálkodási szakmérnök
A képzés célja: olyan felsőfokú környezet- és vízgazdálkodási szakemberek képzése, akik a felsőfokú agrár és műszaki graduális képzésben megszerzett mérnöki ismereteik birtokában a szakmérnök-képzés elméleti és gyakorlati anyagának elsajátításával képesek a környezetgazdálkodási, vízgazdálkodási tevékenységet folytató termelő és szolgáltató vállalatoknál, felügyelőségnél, szakhatóságoknál, önkormányzatoknál és non-profit szervezeteknél a környezetgazdálkodással és vízgazdálkodással összefüggő integrált feladatok megoldására. Továbbá rendelkeznek azokkal a speciális mérnöki, projektmenedzsmenti ismeretekkel, amelyek szükségesek az ipari és mezőgazdasági szakterületeken a környezet- és vízgazdálkodás gyakorlati feladatainak elvégzéséhez.

Közlekedésmérnöki alapképzési szak – légiközlekedési hajózó szakirány:

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik képesek:

  • a repülés megtervezésére, a szükséges navigációs és teljesítményszámítás elvégzésére;
  • a repülési terv elkészítésére, leadására;
  • angol nyelvű rádióforgalmazásra;
  • a meteorológiai helyzet elemzésére, értékelésére;
  • a repülésbiztonsági szabályok betartására;
  • a pilóta által üzemeltethető repülőgépeknél a műszaki állapot leellenőrzésére;
  • az angol nyelvű szakirodalmat, dokumentációt készség szinten használni;
  • elméleti és gyakorlati ismeretei alapján újabb típus- vagy kategória jogosítás megszerzésére.

Inkluzív nevelés pedagógusa

A végzett pedagógusok elméleti, módszertani és gyakorlati tudásuk birtokában készek és képesek a különleges gondozásra jogosult gyermekek, tanulók befogadó nevelésére, differenciált csoportos foglalkoztatására többségi keretek között. Együttműködnek a segítőszakmák képviselőivel és a szülőkkel.

Innovációs menedzser

A képzés célja olyan felsőfokú innovációs menedzserek képzése, akik képesek számos szervezeti probléma megoldására komplex innovációs ismereteik révén, az elméleti ismeretek és gyakorlati tapasztalatok integrálására. A végzettek ismerik az innovációelmélet programjait, illetve a műszaki fejlesztés és a szellemi tulajdon védelmével kapcsolatos kérdéseket. Képesek a változó gazdasági környezetben előforduló K+F és egyéb szervezeti problémák megoldására, a pályázatos menedzsment tevékenységgel kapcsolatos döntés előkészítési és megvalósítási tevékenység során pénzügyi és szakmai elemző, értékelő munka végzésére.

Iskolai sportkör tartására képzett szakember

A képzés célja, hogy a szakon végzettek a megszerzett ismereteik, képességeik és készségeik birtokában alkalmassá váljanak arra, hogy a közoktatás 1-8. osztályában iskolai sportkör tartására képzett szakemberként bekapcsolódhassanak a mindennapos testnevelés délutáni feladatainak ellátásába. Szerezzenek kompetenciákat a tanulók természetben vagy teremben végzett játék-és sportfoglalkozásaik szervezésére és vezetésére, váljanak alkalmassá a különböző egészségközpontú elvárások munkafeladatainak ellátására.

Mérnök-közgazdász (főiskolai)
A szakirányú továbbképzésben oklevelet szerzett személy képes a módszertani és széles körű szakmai megalapozás után a közgazdasági problémák önálló felismerésére, elemzésére és megoldására, valamint a gazdaságpolitikai alkalmazásokat, részpolitikákat, piaci intézményi kereteket is ismerik és tudják kezelni.

Minőségirányítási szakmérnök
A minőségirányítási szakemberek képesek a termelő és szolgáltató vállalatoknál a minőségirányítással összefüggő feladatok megoldására, valamint rendelkeznek azokkal a műszaki, minőségirányítási és humán-menedzsment ismeretekkel, amelyek szükségesek egy vállalati minőség-menedzsment rendszer kiépítéséhez, működtetéséhez és fejlesztéséhez.

Munkavédelmi
A végzettek képesek lesznek munkakörükben az adott vállalat, vállalkozás, munkavédelmi hatóság működési területén jelentkező munkavédelmi problémákat felismerni és azok kezelése érdekében – a műszaki, tudományos, jogi és gazdasági eszközrendszer felhasználásával – megoldási javaslatokat tenni, illetve a szükséges intézkedéseket megtenni. A képzés során jártasságot szereznek a munkavédelem ismert vizsgálati, illetve értékelési módszereinek alkalmazásában és képessé válnak azok fejlesztésére, valamint új módszerek kidolgozására.

Munkavédelmi szakmérnök
A végzettek képesek lesznek munkakörükben az adott vállalat, vállalkozás, munkavédelmi hatóság működési területén jelentkező munkavédelmi problémákat felismerni és azok kezelése érdekében – a műszaki, tudományos, jogi és gazdasági eszközrendszer felhasználásával – megoldási javaslatokat tenni, illetve a szükséges intézkedéseket megtenni. A képzés során jártasságot szereznek a munkavédelem ismert vizsgálati, illetve értékelési módszereinek alkalmazásában és képessé válnak azok fejlesztésére, valamint új módszerek kidolgozására.

Pedagógus szakvizsga
A képzés célja a pedagógusi tevékenység ellátásához szükséges elméleti és gyakorlati ismeretek megerősítése, elmélyítése, a legújabb ismeretekkel történő megújítása. A gyakorlati tevékenységük tapasztalataira építve a képzés során a pedagógusok felkészülnek a pedagógus munkakörök, illetve az intézményekhez kapcsolódó speciális feladatok ellátására. Ismereteket szereznek az oktatás-nevelés tartalmi szabályozásának új követelményeiről, azok alkalmazási lehetőségeiről a szaktárgyi oktatásban és nevelésben; a intézmények eredményes irányítására, működésére vonatkozóan;az egyéni sajátosságokat figyelembe vevő személyiségformálás elméletére,módszereire.

A pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzés ismeretkörei:

A lelki, fizikai egészség megőrzésének és fejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdése az iskolában
Az inklúzió pedagógiája
Család- és gyermekvédelem
Diáktanácsadás
Iskolai szabadidős programok szervezési feladatai
Könyvtár-pedagógia
Mentori, vezetőtanári feladatokra való felkészítés
Preventív és korrektív pedagógiai pszichológia
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (angol nyelv)
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (biológia)
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (fizika)
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (ének-zene)
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (magyar nyelv)
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (matematika)
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (testnevelés)
Tantárgy-pedagógiai kérdések az iskolai gyakorlatban (ügyviteli ismeretek)
Tehetséggondozás, tehetségfejlesztés
 

Roma társadalomismereti szakterületen pedagógus szakvizsgára felkészítő
A pedagógusképzésben szerzett ismeretekre és a gyakorlati tevékenység tapasztalataira építve a képzés során a hallgatók felkészülnek a pedagógus munkakörök, illetve az intézményekhez kapcsolódó speciális feladatok ellátására. Ismereteket szereznek a közoktatás rendszerének, intézményrendszerének működéséről, hatékony irányításáról, az oktatás-nevelés tartalmi szabályozásának új követelményeiről. Történeti, néprajzi, szociológiai, kulturális antropológiai ismereteket szereznek a cigányság múltjáról; kultúrájukról, szokásaikról, hagyományaikról, valamint a romani nyelvről. Képessé válnak a fenti ismeretek alkalmazására az oktatásban-nevelésben. Szakképzettségüket, ismereteiket felhasználják a nevelő-oktató munkájuk során, adott pedagógus munkakörök, valamint adott intézményekhez kapcsolódó speciális feladatok ellátása kapcsán, a családokkal, szülőkkel történő hatékony kommunikáció, valamint a gyermekvédelemben részt vevő szakemberekkel történő együttműködés során.

Sportanimátor
A szakirányú képzésben oklevelet szerzett személyek képesek legyenek a képzés befejeztével sportanimátorként a munkaerő piacon önállóan megjelenni és elhelyezkedni. A szakképzettség birtokában a végzettek alkalmasak szállodák, wellness hotelek, egészségközpontok, gyógyfürdők alkalmazásában mozgásprogramok tervezésére, szervezésére és levezetésére, szabadidősport és rekreációs programszervező, sportmenedzser, sportanimátori munkakörök betöltésére.

Stíluskommunikátor
A szakirányú továbbképzési szakot mindazoknak ajánljuk, akik érdeklődnek az öltözködés és a divattrendek iránt, jártasságot szereznének a fodrászat és a kozmetika területén is. A multi- és interdiszciplináris oktatási forma olyan kompetenciákat kapcsol össze és mélyít el (divatközvetítés, viselkedéskultúra, menedzsment), amelyek a divatközvetítői, tanácsadói tevékenységen túl üzletvezetésre is alkalmassá teszik a stíluskommunikátort. A divatközvetítés, a viselkedéskultúra és a menedzsment szerves egységet képez, hiszen a mindenkori gazdasági folyamatoktól függő divat, mint nonverbális kommunikációs forma, meghatározó eleme a külső és belső harmóniát ötvöző stílusnak, amely minden vállalkozási szinten bővítheti az egyén érvényesülési lehetőségeit, és gazdasági előnyökhöz juttathatja a munkaadót.

Személyi edző 
A felsőfokú személyi edző szakemberek a felsőfokú graduális képzésben a testnevelés és sport műveltségterületen megszerzett ismereteik képességeik és készségeik birtokában alkalmasak egyéni és csoportos edzések vezetésére, személyre szabott edzésterv készítésére, termi és szabadtéri edzések megszervezésére és lebonyolítására, teremedzői feladatok ellátására, élsportolók speciális felkészítésére. Ismereteik birtokában a végzettek az egészséges életmód követőivé válnak, jól ismerik az emberi test felépítését, működését, a táplálkozás és testsúlyszabályozást, így a legkorszerűbb életmód és életvezetési tanácsokkal látják el tanítványaikat.

Település- és területfejlesztési menedzsment

A képezettség birtokában az oklevelet szerzett személy képes lesz egy adott térség, település gazdasági és társadalmi folyamatainak vizsgálatára, irányítani regionális és önkormányzati fejlesztési stratégiák kidolgozását és végrehajtását.

Tűzvédelmi szakember

A tűzvédelmi szakember szakirányú továbbképzési szak képzési célja olyan kompetens felsőfokú szakemberek kibocsátása, akik képesek az elsajátított ismereteket és a megszerzett végzettséget a veszélyes anyagokat használó üzemek tevékenységi körében alkalmazni, a megelőző és a mentő tűzvédelem területén. A végzettek képesek lesznek munkakörükben az adott vállalat, vállalkozás, tűzvédelmi problémáit felismerni és azok kezelése érdekében – a műszaki, tudományos, jogi és gazdasági eszközrendszer felhasználásával – megoldási javaslatokat tenni, illetve a szükséges intézkedéseket megtenni.

Tűzvédelmi szakmérnök

A tűzvédelmi szakmérnök szakirányú továbbképzési szak képzési célja olyan kompetens felsőfokú műszaki szakemberek kibocsátása, akik képesek az elsajátított ismereteket és a megszerzett végzettséget a katasztrófavédelmi szerveknél, a hivatásos önkormányzati tűzoltóságoknál, a veszélyes anyagokat használó üzemek tevékenységi körében alkalmazni, a megelőző és a mentő tűzvédelem, a műszaki mentés területén. A végzettek képesek lesznek munkakörükben az adott vállalat, vállalkozás, tűzvédelmi problémáit felismerni és azok kezelése érdekében – a műszaki, tudományos, jogi és gazdasági eszközrendszer felhasználásával – megoldási javaslatokat tenni, illetve a szükséges intézkedéseket megtenni.

 

2016, Nyiregyhaza